back

 Anexa nr. 2

la Proceduri, condiţii şi reguli

 

CONTRACT  DE  ACREDITARE OFICIALĂ

Nr. …….. data ………..

 

1) Părţi contractante:

a) Inspecţia Naţională pentru Calitatea Seminţelor (INCS), prin Laboratorul Central pentru Calitatea Seminţelor şi a Materialului Săditor (LCCSMS) /  Inspectoratul Teritorial pentru Calitatea Seminţelor şi a Materialului Săditor (ITCSMS) ………………………………………………………………,

cu sediul: …………………………………………………………………………..

reprezentată prin (domnul, doamna) ……………………………………………

în calitate de reprezentant al autorităţii oficiale de acreditare,

şi

b)…………………………………………………………………………………….

  (numele agentului economic angajator care a solicitat acreditarea/reacreditarea oficială)

cu sediul: …………………………………………………………………………..

reprezentată prin (domnul, doamna) ……………………………… în calitate de angajator al inspectorului în câmp acreditat  oficial……………………………;

şi

c) …………………………………  în calitate de inspector în câmp acreditat

  (numele şi prenumele inspectorului acreditat/reacreditat oficial)

oficial, cu adresa: ………………………………………………………………

 d) şi inspectorul în câmp acreditat oficial independent .………………………, cu adresa……………………………………………………………………………

……………………………… cu CI ……………                             

 

2) Obiectul şi preţul contractului:

Prezentul contract stabileşte relaţia legală dintre INCS, agentul economic angajator şi inspectorul în câmp acreditat oficial sau, inspectorul  în câmp acreditat oficial independent, dupa caz, în scopul desfăşurării activităţii de inspecţie în câmp în vederea certificării unor culturi semincere la speciile, grupele de specii şi categoriile pentru care a fost acreditat, pentru şi în numele INCS.

Tarifele pentru acreditare oficială , supraveghere şi monitorizare se achită de către agentul economic angajator sau, inspectorul în câmp acreditat oficial  independent, după caz, la valoarea şi termenele stabilite prin ordin al ministrului agriculturii, pădurilor şi dezvoltării rurale.

 

3) Durata contractului:

Acest contract intră în vigoare la data la care este semnat de reprezentanţii părţilor contractante şi încetează la împlinirea a 3 ani de la data semnării. Perioada de 3 ani se poate prelungi cu pană la 3 luni dacă cererea de reacreditare a fost depusă in termen. Contractul poate fi prelungit cu acordul scris al părţilor contractante în cazul reacreditării.

4) Documentele care însoţesc contractul:

- cerere de acreditare/ reacreditare oficială;

- documentele solicitate la înscriere;

- certificatul de acreditare oficială;

- alte acte adiţionale.

 

5) Reguli şi Norme:

Serviciile executate în baza prezentului contract respectă condiţiile şi procedurile, normele şi standardele în vigoare prezentate de autoritatea oficială la încheierea contractului.

 

6) Obligaţiile părtilor:

6.1. O parte contractantă nu are, fără acordul scris al celeilalte părţi, dreptul:

-         de a face cunoscut contractul sau orice prevedere a acestuia unei terţe persoane în afara acelor persoane implicate în îndeplinirea contractului;

-         de a utiliza informaţiile şi documentele obţinute sau la care are acces în perioada de derulare a contractului în alt scop decât acela de a-şi îndeplini obligaţiile contractuale.

6.2. Dezvăluirea oricărei informaţii persoanelor implicate în îndeplinirea contractului se face confidenţial şi se referă numai la acele informaţii necesare în vederea îndeplinirii contractului.

6.3. O parte contractantă este exonerată de răspundere pentru dezvăluirea de informaţii referitoare la contract, dacă:

-         informaţia era cunoscută părţii contractante înainte ca ea să fi fost primită de la cealaltă parte contractantă;

-         informaţia a fost dezvăluită după ce a fost obţinut acordul scris al celeilalte părţi contractante pentru asemenea dezvăluiri;

-         partea contractantă a fost obligată în mod legal să dezvăluie informaţia.

6.4. Obligaţiile inspectorului în câmp acreditat oficial:

Inspectorul în câmp acreditat oficial este obligat să respecte prevederile cuprinse în Legea nr. 266/2002 privind producerea, prelucrarea, controlul şi certificarea calităţii, comercializarea seminţelor şi a materialului săditor, precum şi înregistrarea soiurilor de plante, procedurile, condiţiile şi regulile privind acreditarea oficială a persoanelor pentru efectuarea inspecţiilor în câmp în vederea certificării unor culturi semincere sub supraveghere oficială şi celelalte reguli şi norme în vigoare.

Inspectorul în câmp acreditat oficial garantează că orice informaţie pe care o furnizează INCS este conformă cu realitatea.

Inspectorul în câmp acreditat oficial garantează că pe tot parcursul derulării acestui contract respectă procedurile,condiţiile şi regulile de acreditare, cu excepţia unor modificări efectuate cu aprobarea INCS.

Inspectorul în câmp acreditat oficial garantează că ia toate măsurile raţionale necesare pentru a permite INCS sau oricărei alte persoane care acţionează în numele INCS, să îşi realizeze sarcinile şi funcţiile aşa cum sunt menţionate în regulile şi normele în  vigoare.

Inspectorul în câmp acreditat oficial garantează că nu efectuează inspecţii în câmp în afara speciilor, grupelor de specii şi categorii biologice prevăzute în „Certificatul de acreditare oficială” şi ia toate măsurile pentru ca serviciile sale să nu fie prestate pentru scopuri nelegale sau de către persoane neautorizate.

6.5. Obligaţiile autorităţii oficiale:

Autoritatea oficială are obligaţia de a pune la dispoziţie inspectorului în câmp acreditat oficial orice facilităţi sau informaţii pe care le consideră necesare pentru îndeplinirea în bune condiţii a contractului.

Autoritatea are obligaţia să procure toată documentaţia necesară pentru desfăşurarea în bune condiţii a procedurilor de acreditare conform regulilor şi normelor în vigoare.

Autoritatea oficială nu este responsabilă pentru nici un fel de compensaţii plătibile prin lege în privinţa sau ca urmare a unui accident sau prejudiciu adus unui inspector în câmp acreditat oficial în timpul desfăşurării activităţii de inspecţie în câmp.

Autoritatea oficială are dreptul de a verifica modul de lucru al inspectorului în câmp acreditat oficial în conformitate cu procedurile, condiţiile şi regulile privind acreditarea persoanelor pentru efectuarea inspecţiilor în câmp în vederea certificării unor culturi semincere sub supraveghere oficială.

Autoritatea oficială are obligaţia de a notifica în scris agentului economic care are inspectori în câmp acreditaţi, reprezentanţii săi împuterniciţi pentru acest scop.

6.6. Începerea, sistarea activităţii:

Inspectorul în câmp acreditat  oficial poate să efectueze inspecţii în câmp numai după:

-         primirea „Certificatului de acreditare oficială”                     

-         reînnoirea vizei anuale;

-         înlăturarea neconformităţilor majore care au dus la retragerea temporară a acreditării;

-         îndeplinirea obligaţiilor financiare către autoritatea oficială pentru acreditare, supraveghere şi audit.

Incetarea acreditării inspectorului în câmp acreditat oficial se va face în urmatoarele condiţii:

-         la cererea angajatorului şi inspectorului în câmp acreditat oficial;

-          la cererea inspectorului în câmp acreditat oficial independent;

-         în cazul neprezentării pentru viza anuală;

-         în cazul nerespectării termenului stabilit de autoritatea oficială pentru corectarea unor neconformităţi;

-         depistarea de către autoritatea oficială a unor neconformităţi majore.

6.7. Modalităţi de plată:

-         Angajatorul inspectorului în câmp acreditat oficial sau, inspectorul în

câmp acreditat oficial independent,  achită autorităţii oficiale contravaloarea serviciilor de acreditare, la data înscrierii pentru acreditare, precum şi a celor de supraveghere şi a activităţii de inspecţie în câmp.

-         Dacă angajatorul sau, inspectorul în câmp acreditat oficial independent,

nu achită contravaloarea serviciilor de acreditare, procedura de acreditare este retrasă.

-         Dacă angajatorul sau, inspectorul în câmp acreditat oficial independent,

nu achită factura ce reprezintă serviciile de supraveghere, se aplică penalităţi de intârziere, potrivit legii.

 

7) Amendamente:

Părţile contractante au dreptul, pe durata contractului, de a conveni în scris modificarea unor clauze ale contractului, în conformitate cu normele şi regulile în vigoare.

 

8) Rezilierea contractului:

Nerespectarea obligaţiilor asumate prin prezentul contract de către una dintre părţi dă dreptul părţii lezate de a cere rezilierea contractului. Cererea de reziliere se comunică în scris celeilalte părţi contractante.

 

9) Forţa majoră:

Forţa majoră este constatată de o autoritate competentă. Aceasta exonerează părţile contractante de indeplinirea obligaţiilor asumate prin prezentul contract, pe toată perioada în care aceasta acţionează.

In sensul prezentului contract prin forţă majoră se inţelege un eveniment mai presus de controlul părţilor, care nu se datorează greşelii sau vinii acestora, care nu poate fi prevăzut la momentul încheierii contractului şi care face imposibilă executarea şi respectiv îndeplinirea contractului.

Partea contractantă care invocă forţa majoră are obligaţia de a notifica celeilalte părţi şi în mod complet producerea acesteia şi de a lua măsurile care îi stau la dispoziţie în vederea limitării consecinţelor.

Dacă forţa majoră acţionează sau se estimează că va acţiona pe o perioadă mai mare de 6 luni, fiecare parte contractantă va avea dreptul să notifice celeilalte părţi contractante încetarea prezentului contract fără ca vreuna dintre ele să pretindă daune celeilalte părţi.

 

10) Soluţionarea litigiilor:

Autoritatea oficială, prin reprezentanţii săi, ITCSMS sau LCCSMS, face toate eforturile pentru a rezolva pe cale amiabilă, prin tratative directe, orice neînţelegere sau dispută care se poate ivi în cadrul sau în legătură cu acest contract.

Dacă după 15 zile de la inceperea acestor tratative neoficiale cele două părţi contractante nu reuşesc să rezolve în mod amiabil divergenţa contractuală, fiecare poate solicita ca divergenţa să se soluţioneze prin arbitraj.

 

11) Limba care guvernează contractul:

Limba care guvernează contractul este limba română.

 

12) Comunicări:

Orice comunicare între părţile contractante, referitoare la îndeplinirea acestui contract, trebuie să fie transmisă în scris.

Orice document scris trebuie înregistrat atât în momentul transmiterii, cât şi în momentul primirii.

Comunicările dintre părţile contractante se pot face şi prin telefon, telegramă, telex, fax sau e-mail, cu condiţia confirmării în scris a primirii comunicării.

 

13) Retragerea:

 

La data retragerii temporare sau definitive a acreditarii, Contractul de acreditare oficial se considera nul.

 

14) Legea aplicabilă contractului:

Contractul va fi interpretat conform legilor din România.

 

AUTORITATEA OFICIALĂ,                                                                                                                              AGENT ECONOMIC,

 

 

 

 

                INSPECTOR IN CAMP ACREDITAT OFICIAL,

 

        INSPECTOR IN CAMP ACREDITAT  OFICIAL INDEPENDENT.