SC Electro BVL srl Alba Iulia
Informatii suplimentare,upgrade aplicatii, teste, etc., la adresa :
arhiva 2020 arhiva2019 arhiva 2018 arhiva 2017
arhiva 2015 / 2016 arhiva 2013 / 2014
arhiva 2010/2011/2012 arhiva 2009
arhiva2008 arhiva 2007 arhiva 2006 arhiva 2005
arhiva2004/1 arhiva 2004/2 arhiva2003
17.03.2021
In
ultima saptamana au fost purtate mai multe discutii telefonice pe tema
certificarii loturilor de cartof. Elementul care complica foarte mult problema,
il reprezinta pasaportul fitosanitar eliberat pe o durata limitata. Un alt
element care creaza dificultati il reprezinta faptul ca autoritatea fitosanitara
din Covasana sau Harghita nu elibereaza documente identice. In cazul
documentului eliberat in Harghita, acesta face o referire la declaratia de
certificare nr., iar la Covasna nu apare o astfel de referinta. Dar mai sunt si
alte diferente de abordare, o suprapunere neasteptata intre parcela si lot.
In speranta ca am inteles corect problema
tehnica pentru care s-a dorit gasirea unei solutii, o sa o prezentam in
continuare (un exemplu fictiv):
- Furnizorul depune o declaratie de
certificare cu loturi de cartof de cate 1000 kg (cantitatea maxima pentru un lot
de samanta de cartof 50 tone), pentru 10 1oturi;
- Pe baza declaratiei solicita de la
autoritatea fitosanitara un pasaport pentru fiecare lot, pe care il primeste in
doua saptamani;
- Apoi solicita etichetele de la ITCSMS,
insa in limita cantitatilor (loturilor) pe care le poate vinde;
- Cantitatea nevanduta trebuie din nou
reanalizata dupa expirarea autorizatie anterioare (caz concret: autorizatia
eliberata pentru comercializare este eliberata in 12.03 si expira la
30.06.2021).
- In acest interval de 3 luni, furnizorul
tot vinde loturi sau parti de loturi, insa doreste sa ambaleze si sa eticheteze
numai cantitatile care le vinde. Probabil ca elimina in acest interval de timp
tuberculi care intra in putrefactie..
Si aici a fost pusa prima intrebare: - Daca
nu este posibil ca la un lot sa-i tot atribuim etichete pe parcursul celor 3
luni, care sa fie puse pe sac si vandute?
Raspunsul nostru a fost ferm: - NU este
posibil pentru ca un lot de samanta (ca si orice alta marfa) are o data de
nastere, un DOCS eliberat la incheierea procedurii de certificare. In cazul de
mai sus, procedura de certificare pare ca nu s-a incheiat (apar noi ambalaje,
noi etichete) pe parcursul a 3 luni. Cum ar putea fi eliberat (la inceputul
procedurii de certificare) un certificat DOCS pentru ambalaje care nu exista
(vor aparea sau nu) in urmatoarele 3 luni si care document sa insoteasca si
partile de lot ulterioare? Lotul trebuie sa fie ceva real la incheierea
procedurii de certificare oficiala.
Admitem fara nicio rezerva faptul ca
dintr-un lot de cartof, pot sa ramana cantitati nevandute puse in evidenta la
momentul esantionarii oficiale a lotului, iar acele cantitati ramase pot intra
din nou in procedura de certificare oficiala. Problema insa o reprezinta
pasaportul fitosanitar care este legat de parcela sau de numarul lot sau de
numarul pozitiei in declaratia de certificare (de la judet la judet..).
Autoritatea fitosanitara considera ca nu mai este necesar ca in interiorul
acelor 3 luni sa reia analiza pe aceiasi samanta ramasa dintr-un lot care deja
era analizat.
Dar din punctul nostru de vedere trecerea
printr-o noua declaratie de certificare va genera un nou numar de lot care insa
nu se va regasi in documentele primite anterior de la autoritatea fito.
Propunerea noastra a fost aceea de a realiza
un document asumat intre ITCSMS si furnizor in care sa se faca legatura formala
intre declaratia de certificare initiala si o noua declaratie de certificare
pentru cantitatile ramase din lotul anterior, in care sa fie preluat pasaportul
fitosanitar obtinut in urma analizei anterioare. Evident ca restul din lotul
initial trebui gestionata separat ca un lot vrac identificat si prin pasaportul
fitosanitar, in depozitele furnizorului.
In acest fel prin asumarea raspunderii de
catre autoritate si furnizor, se vor elibera noi etichete, un nou DOCS cu
acelasi pasaport fito, obtinut de lotul initial, chiar daca noul lot va fi un
lot cu un numar in continuare...
Daca
sunt observatii va rugam sa le transmiteti...
03.03.2021
In
ultimele zile a fost publicata varianta intermediara 2.56 de sine statatoare
pentru luna februarie, pe care va rugam sa o instalati.
Pentru
ca am incheiat luna februarie, este recomandat sa efectuam o salvare si pe
suport extern al datelor.
In
varianta intermediara 2.56a de pe site a fost creata o noua lista care extrage
date pentru a fi transportate in Excel din zona fiselor de analiza. Pentru a
testa listarea se va accesa Control oficial / Partide Loturi si Proprietari /
Listari / Listare generala analize.
Aceasta
lista trebuie sa se vada bine in ecran. Daca nu apare corect pe ecran sau in
Excel, se vor parcurge pasii prezenati in buletinul anterior. O observatie a
aparut in plus la momentul transferarii datelor in Excel, si anume ca este mai
bine sa deschidem de fiecare data o nou pagina in Excel, atunci cand facem
Paste. Daca facem Paste la intamplare in aceeasi pagina Excel, este posibil ca
datele anterioare desi au fost sterse din pagina, sa formateze coloanele paginii
si ca urmare pot sa apara afisari nepotrivite (de exemplu pentru campurile care
transporta data zilei.
Reluam
pasii necesari pentru ca aceasta listare sa se vada corect pe ecran, (dar
aceasta lista nu poate fi listata la imprimanta):
- Se selecteaza tipul de lista cu pricina,
de exemplu "Fise de analiza detaliata pe agenti pt. Excel" in Listarea
generala pentru Fisele de analiza si se face o listare pe ecran;
- Daca informatia pare cumva ca fiind
ascunsa in partea dreapta, si nu este disponibila nici bara de scroll
orizontala, atunci se va face click pe meniul Edit si apoi pe ultima optiune
Properties;
- In fereastra care se deschide se debifeaza
pozitia Word wrap si apoi se inchide fereastra cu butonul OK. Imediat continutul
va apare ordonat frumos pe coloane si apare si bara de scroll orizontala.
- Dupa consultarea informatiei se iese cu
Escape si la o noua consultare, in mod normal aceasta setarea trebuie sa se
pastreze, respectiv continutul va apare ordonat pe coloane ca si in Excel.
Luna
Martie ne invaluie pe nesimtite cu caldura si vibratie. Aproape ca am uitat de
virusii care dau tarcoale. Dar viata merge inainte... Traim bucuria de a fi la
acest inceput de primavara, alaturi de dvs.
24.02.2021
In
varianta intermediara de pe site au fost preluate in Componenta Specii
Suplimentele 2 pentru ambele cataloage: plante agricole si legume.
O
solicitare provenita de la Curtea de Conturi aflata la unul din marile
inspectorate, a sunat in felul urmator: sa se extraga din sistemul informatic
tot ce a facut o anume persoana in ultimele 3 luni. Intrand in detalii am aflat
ca persona lucra la laboratorul Germinatie si lista trebuia data pe loc.
Experienta in Excel? - Nu prea.. In acest caz ar trebui creata o listare in zona
de Analiza care sa extraga aceste informatii, insa aceasta varianta necesita un
timp de lucru. O alta varianta ar fi numararea directa din fisele de analiza a
germinatiei. Probabil ca in final, s-a optat pentru ultima varianta.
Revin
cu detalii privind listarile solicitate de Curtea de conturi realizate pentru
transferul datelor in Excel cu Copy - Paste. Au fost create doua listari ca o
componenta in cadrul Listarii generale, una in zona declaratiilor de
multiplicare si una in zona declaratiilor de certificare. Elementul comun al
acestor listari este faptul ca nu contin totaluri, doar o lista cu multe
coloane, cu titlu pe fiecare coloana. Tot un element comun acestora, il
reprezinta faptul ca este posibil ca listarea sa nu apara multumitor pe ecran
decat dupa copierea in Excel, dar acest aspect (vizibilitatea corecta in Complex
UE) se poate remedia cu usurinta in felul urmator:
- Se selecteaza tipul de lista cu pricina,
de exemplu "Listare pe agenti si speci pentru Excel" in Listarea
generala pentru Declaratiile de multiplicare si se face o listare pe ecran;
- Daca informatia pare cumva ca fiind
ascunsa in partea dreapta, si nu este disponibila nici bara de scroll
orizontala, atunci se va face click pe meniul Edit si apoi pe ultima optiune
Properties;
- In fereastra care se deschide se debifeaza
pozitia Word wrap si apoi se inchide fereastra cu butonul OK. Imediat continutul
va apare ordonat frumos pe coloane si apare si bara de scroll orizontala.
- Dupa consultarea informatiei se iese cu
Escape si la o noua consultare, in mod normal aceasta setarea trebuie sa se
pastreze, respectiv continutul va apare ordonat pe coloane ca si in Excel.
- Aceste liste nu pot fi listate la
imprimanta, datorita numarului mare de coloane.
Problema transferului datelor in Excel nu
este chiar ata de simpla pe cat pare. Aici poate sa conteze versiunea de
Mirosoft Office pe care o aveti instalata pe calculator. O versiune mai noua
poate fi configurata din Control Panel iconita Region apoi Additional
Information, in care Decimal point trebie sa fie virgula iar Digit grouping
trebuie sa fie punct.
Pentru o versiune mai veche de Microsoft
Office insa aceste setari din panoul de Control, este posibil sa nu conduca la
preluarea corecta a cantitatilor, iar explicatia se afla in faptul ca la
versiunile mai vechi, dupa ce ati deschis fisierul in meniul File / Options si
apoi (undeva) exista posibilitatea de a selecta Decimal point si Digit grouping.
Abia dupa ce in cadrul noului fisier ati facut aceste setari (Decimal point
trebie sa fie virgula iar Digit grouping trebuie sa fie punct), cantitatile vor
apare corect.
17.02.2021
In
ultima saptamana au fost create mai multe listari cu destinatia Excel,
solicitate de curtea de conturi. Zona este inca in lucru, si mai multe detalii
vom da in buletinele viitoare.
O
problema deosebita ne-a parvenit de la AMSEM, care pregateste un document
adresat conducerii MADR, in care printre altele, solicita modificarea schemei de
generare pentru numerele de lot in Romania. In document se spune faptul ca anul
de recolta in numarul de lot trebuie cumva codificat.
Ne-am
aplecat cu atentie asupra propunerii de a coda anul de piata cu o litera (o
varianta sugerata de conducerea AMSEM si de documentele OCDE). Ne-am exprimat
punctul de vedere si am propus o solutie diferita, intr-un document al carui
continut il listam mai jos. Din materialul provenit speram ca cei care sustin
acest punct de vedere (anul codificat cu o litera), au inteles faptul ca o
procedura de recertificare (de exemplu) intr-un alt an de piata nu poate sa
schimbe numarul de lot si litera la care se face trimitere in documentul AMSEM.
Stimate
D-le Hedesan,
Îmi cer scuze pentru faptul că am răspuns
cu o întârziere de câteva zile, la scrisoarea primită de la AMSEM cu
subiectul "Solicitare catre MADR" referitoare la atribuirea printr-un
alt sistem a numărului de lot pe DOCS (documentul oficial de certificare a
lotului de seminte) dar care, în sistemul informatic, să fie conexat, la
numărul de referintă initial, care contine, inclusiv, anul de
productie, fără a afecta în niciun mod, trasabilitatea identitătii
lotului.
Ieri am primit de la AMSEM si următoarea
propunere provenită din reglementarea OECD:
------------------------------
Common Appendix 2
Reference Numbers for Certificates and Seed Lots
In international trade it is desirable that reference numbers should be of a
uniform pattern so as to be easily identified. 2. The country of certification
shall be denoted by employing the ISO-3166-1 three-letter code. Where there is
more than one National Designated Authority in the country, appropriate initial
letters should be added, although it is then necessary to take care that this
does not conflict with the abovementioned code. 3. The remainder of the
reference number is used to distinguish the seed lot from others harvested in
the same country. It is usually convenient to try to arrange that all reference
numbers are composed of the same number of digits. This can be done by
estimating, in advance, how many lots of seed are likely to be certified and
beginning with the required number of noughts. Thus, if the number of
certificates to be issued is unlikely to exceed 9 999, the first would be given
the number 0001, the tenth would be 0010 and so on. Care must be taken that
there is no confusion between reference numbers issued for different seed lots
in different years (a code letter can be used to indicate harvest year)
------------------------------
Motivul întârzierii îl reprezintă
faptul că în ultimele zile am reluat cu atentie, problema numărului
de lot din perspectiva solicitării dvs. Problema anului de recoltă
prin prisma solutiei OCDE (de mai sus) rezolvă doar aparent problema
ascunderii anului de recoltă prin utilizarea unei codificări a anului
printr-o literă, pentru că pe piata profesionistilor, litera unui lot
de pe piată va putea fi asociată cu usurintă ca fiind litera din
numărul de lot de anul trecut sau de acum 2,3,4 ani.
De asemenea solutia OCDE nu are în vedere
faptul că un lot poate suferi pe parcursul vietii sale, fractionări cu
reambalări de părti de lot, aplicarea de tratamente. Practica
internatională (dar ti a noastră), tratează aceste situatii prin
atasarea ulterioară de fractii la numărul de lot initial (asa zisa rădăcină
a numărului de lot). O procedură ulterioara aplicată unui lot de
sământă certificată final (care a primit primul DOCS) nu poate să
modifice rădăcina numărului de lot. La rădăcina numărului
de lot se atasează fractii care la rândul lor trebuie să fie unice de
la un an la altul si prin urmare în cadrul unei fractii trebuie să apară
si o literă legată de anul în care se aplică procedura asupra
lotului de sământă.
Un alt considerent legat de numărul de
lot este acela al generării lui local sau centralizat. Sistemul de generare
local (la nivelul judetului) s-a dovedit a fi un sistem fiabil cu un răspuns
bun în timp real, pentru că nu necesită un schimb permanent de date
cu o baza de date centrală. Este de dorit să continuăm cu acest
sistem, respectiv în cadrul numărului de lot să apară si codul
judetului unde s-a generat numărul de lot pentru a se asigura unicitatea întregului
număr la nivel de tară.
Argumentele prezentate mai sus m-au făcut
să fiu rezervat în privinta faptului că un mecanism simplist de
ascundere a anului de recolta va produce efectul scontat pe termen lung.
În aceste conditii am îndreptat căutarea
unei solutii pe termen lung care să satisfacă atât cerinta dvs. cât
si pe cea a autoritătii care are obligatia de a verifica trasabilitatea
semintei, de fiecare dată (provenienta semintei, cantităti recoltate,
certificate, decizii intermediare, rezultate de analiza, etc.).
Propunerea pe care o fac este aceea de a
utiliza un mecanism de criptare a numărului de lot, astfel încât
informa?ia legată de an, să fie ascunsă prin utilizarea unui
algoritm matematic. Într-o astfel de abordare nu se mai poate face absolut nici
o legătură între o singură litera din cadrul numărului de
lot si anul în care sământa a fost produsă.
Lungimea numărului de lot va creste cu 3-5 caractere, respectiv de la
maximum 20 caractere la maximum 25 caractere, si numărul de lot criptat va
cuprinde în interior si două coduri de verificare, ceea ce va face aproape
imposibilă crearea manuală a unui număr de lot falsificat. Adaug
aici faptul că ne-am întâlnit în practica sistemului INCS cu numere de
lot de până la 40 caractere.
Algoritmul de decriptare aplicat acestui lot va releva forma canonică a numărului
de lot (formatul din prezent al numărului), asa cum îl doreste
autoritatea, în momentul în care lotul intră într-o procedura de
certificare oficială.
Ce se întâmplă însă în situatia în care un furnizor nu doreste
schimbarea sistemului de creare a numărului de lot? O solutie posibilă
ar fi aceea de a introduce în declaratia de certificare o bifă referitoare
la tipul numărului de lot: Canonic sau Criptat, iar sistemul informatic va
lucra cu tipul de număr de lot bifat.
Aici mai jos prezint câteva exemple de numere de lot criptate:
PAB0071M-DAB01J1
CCT0641J-ACT01E5
ZGR1871U-PPH05K9
NTL2101M-YPH06S9
SPH0581P-PPH03J4
EBR4251A-PBR01P6/HBR02TC1
ZTM2311Q-JTM01E1/STM01TM3
FBR0011R-KTR04Z6/VTR01TQ2
KIL1561V-WIL05J8/EIL01TM2
SBR3191G-HB002V9/JB001TA2
La final trebuie să reamintesc faptul că Electro-BVL este furnizorul
solutiei informatice pentru 30 de inspectorate si LCCSMS, pentru laboratoarele
din cadrul sistemului INCS si furnizorul solutiei informatice pentru unii din
marii procesatori care listează etichete la distantă sau detin
laboratoare autorizate, iar o schimbare de amploarea celei de mai sus, trebuie să
fie făcută cu acordul tuturor celor implicati sau printr-un act
normativ.
Cu respect,
ing. Vasile Borza
10.02.2021
In
ultimele zile am primit o solicitare de la LCCSMS de a realiza un nou tip de
listare din BDC la nivelul Unitatilor din control la Nivelul I din BDC. A fost
realizata listarea: "Listare veriga, produs, specie pt. Excel". Este o
listare simpla a speciilor cu suprafatele si cantitatile estimate, ordonata dupa
grupa, subgrupa de cultura, veriga de inmultire, produs.
O
astfel de listare cu date transferate corect in Excel poate fi foarte utila
pentru a face totaluri diverse. Trebuie subliniate insa necesitatea ca toate
inspectoratele sa faca exportul de date catre BDC la zi. A fost purtat un dialog
telefonic cu responsabilul IT din acele cateva inspectorate care erau restante
si am reusit sa avem datele la zi din BDC.
Avem
acum datele, avem si listarea pe ecran, insa trebuie sa tinem seama si de alte
criterii de extargere a datelor (cultura admisa, respinsa, grupe, subrupe,
judete, specii, etc..) si apoi ramane problema transferului cu Copy / Paste a
datelor in Excel. Problema apare la informatia numerica sau de tip data, restul
informatiilor de tip caracter ajung frumos fiecare pe coloana corespunzatoare.
Datele numerice insa pot ajunge complet eronat in Excel. Unde este problema?
Daca
intram in Panoul de control al sistemului de operare, gasim acolo o iconita care
poate rezolva aceasta problema, este vorba de iconita Region. Acolo regasim
setarile pentru zi, luna an specifice pentru Romania (in mod normal) insa nu
problemele legate de data calendaristica le avem in vedere ci cele legate de
simbolul pentru punctul zecimal. Daca ne intoarcem la listarile din BDC, acestea
utilizeaza ca separator zecimal: virgula si este necesar ca sa-l determinam pe
Excel sa utilizeze la randul lui virgula ca separator zecimal. In plus listarea
realizata are 5 zecimale la cantitate si va trebui ca si Excel sa utilizeze 5
zecimale (in loc de doua).
Revenim
la iconita Region, facem click si in fereastra deschisa avem un buton in partea
dreapta jos: Additional Settings. Continuam cu acel buton si in ecranul aparut
vom putea configura ca separator zecimal virgula si numarul de zeciumale 5
(initial erau doua). Restul setarilor raman neschimbate.
Revenim
acum cu Copy / Paste si este oblifatoriu sa comparam cantitatile transferate cu
cele initiale din listarea din BDC. Excel nu afiseaza implicit zerourile dupa
virgula, insa datele sunt transferate ca valoare identic.
Pentru
a face un total in Excel, se va selecta portiunea de coloana pe se doreste sa se
efectueze un total si se va pasa pe simbolul Sigma, vizibil undeva in dreapta in
banda cu iconite a Excel. Totalul va apare la baza selectiei facute, in campul
imediat de dedesubt.
03.02.2021
In
ultima saptamana a fost solicitata asistenta IT pentru extragerea de date din
BDC. Aici exista cateva probleme si anume faptul ca nu toate inspectoratele au
efectuat exportul saptamanal catre BDC si a alta problema legata de faptul ca nu
exista o lista care sa contina nivelul de detaliu solicitat de catre LCCSMS.
Prin urmare am creat un nou tip de listare la nivelul BDC, in zona
"Certificare, Mutatii începand cu anul 2010 inclusiv". noul tip de
lista fiind denumita: "Listare pe judet, operator, identitate,
cantitate".
Va
rugam sa efectuati exportul saptamanal de date catre BDC, si daca sunt probleme
va rugam sa solicitati asistenta.
O
alta solicitare am primit-o de la un inspectorat pentru a discuta chestionarul
pe teme IT primite de la Curtea de Conturi. O problema delicata o reprezinta
licentele aplicatiilor instalate dar si multe alte aspecte. Reaminim faptul ca
in BDC la nivelul I exista un link catre "Chestionar IT curte conturi
2018" un document care contine informatii utile.
27.01.2021
In
ultima saptamana a fost publicata varianta 2.55 a grupului de aplicatii
Seva-ITCSMS in care a fost preluat si suplimentul 1 al cataloagelor CE de plante
agricole si legume (2021/1).
O
situatie mai deosebita cu care ne-am intalnit aceasta saptamana se prezenta in
felul urmator: la listarea de etichete OCDE plastifiate, nicicum nu se facea
saritura corespunzator (de o eticheta), atunci cand se apasa pe tasta Feed.
Imprimanta era Citizen CLS 700 si s-a incercat acoperirea senzorului cu hartia
suport de la etichetele autocolante, insa fara a obtine saltul de pagina dorit
cu hartia plastifiata (cu gaurica). Saltul era insa corespunzator cu hartia
autocolanta. In acest moment am accesat manualul imprimantei in internet si
impreuna cu responsabilul IT, am parcurs in meniul imprimantei (din butoane):
"System setup" si apoi "Senzor level". Nivelul indicat pe
afisajul imprimantei era de 1.8 Volti fata de 1.4 Volti cati erau in manual. Din
sagetile de pe panoul imprimantei a fost scazuta valoarea la 1.4 V, apoi am
verificat si nivelul "Paper end level" care era 2.80V exact valoarea
din manual. S-a iesit din meniul imprimantei cu salvare (a modificarilor
efectuate) si imediat saltul de pagina a fost corect, fara hartia suport peste
senzorul rabatabil. Listarea de etichete a decurs apoi fara probleme.
O
alta situatie intalnita s-a referit la imposibilitatea de a prelua un soi de
legume pentru a-i face o analiza de stoc, datorita refuzului aplicatiei cu
mesajul: "Soiul nu a mai aparut in cataloage in ultimii 2 ani". Am
facut recomandarea de a consulta imediat cataloagele CE prin situl AMSEM:
"Cataloage soiuri /Cataloage Comunitare / Baza de date CE a soiurilor
inregistrate /EU database.. / Vegetable species". In baza de date soiul
aparea ca fiind radiat in 2015 avand precizat un market extension pana in anul
2018. Intr-o astfel de situatie evident ca soiul nu trebuie adaugat pe soi
furnizor, samanta respectiva nu mai poate fi pusa pe piata.
O
alta situatie speciala intalnita tot la o samanta de legume tratat cu substanta
Tiram. Operatorul a sesizat faptul (plecand de la un articol in internet) ca
substanta Tiram a fost interzisa in CE incepand cu anul 2019. Problema era ce
este de facut intr-o astfel de situatie. Impreuna cu responsabilul IT am plecat
de la articolul pricina si am cautat in legislatia CE regulamentul la care se
face referire. Acesta este:
REGULAMENTUL
DE PUNERE ÎN APLICARE (UE) 2018/1500 AL COMISIEI din 9 octombrie 2018
privind nereînnoirea aprobarii substantei active tiram, precum si de
interzicere a utilizarii si
a vânzarii semintelor tratate cu produse de protectie a plantelor care contin
tiram, în conformitate
cu Regulamentul (CE) nr. 1107/2009 al Parlamentului European si al Consiliului
privind
introducerea pe piata a produselor fitosanitare, si de modificare a
Regulamentului de punere în
aplicare (UE) nr. 540/2011 al Comisiei
Regulamentul
a fost preluat si in colectia de documente normative din situl AMSEM si introdus
si in motorul de cautare in extrasul din legislatia semintelor UE, in limba
romana. Evident ca nici in acest caz samanta nu mai poate fi comercializata dupa
depasirea limitelor de timp prevazute in regulamentul de mai sus. Operatorului
economic insa nu i se poate prezenta un articol de pe un site, ci trebuie
indreptat direct catre un document al autoritatii (Comisia Europeana in acest
caz).
20.01.2021
In
ultima saptamana eforturile au fost dirijate spre aplicatia OMGLAB care s-a
dezvoltat prin imbunatatirea certa a modelului in care procedurile informatice
au fost implementate. Exista aici un nivel de asistare de catre aplicatie a
legaturielor intre procedurile unei etape de analiza, apoi a inlanturii etapelor
de analiza pe un nivel de analiza sau intre mai multe nivele de analiza si a
analizelor propriuzise.
Recomandam
instalarea aplicatiie Skype pe calculatorul de comunicatie si pe cel de listare
etichete. Depanarea la distanta devine mult, mult mai usoara cu acest instrument
gratuit de lucru.
O
situatie mai rara a fost intalnita la un inspectorat la care dupa inmstalarea
aplicatiilor cu kitul de instalare, nu se putea face o listare de etichete din
cauza ca lipsea componenta netframewok 3.5 (aparea un mesaj de eroare cu un
cod). In mod normal sistemul de operare daca apare aceasta necesitate, incarca
automat componenta din internet din siturile Microsoft. E posibila insa si o
incarcare manuala din Panoul de control iconita "Programs and
Features", unde acesta componenta se poate incarca si manual cu optiunea
din coloana stanga "Turn Windows features n or off". In cazul in speta
nici incercarea de a instala manual componenta nu a functionat, sistemul a dat
acelasi mesaj de eroare. Plecand de la acel mesaj am gasit in internet o
explicatie si anume faptul ca serviciul "Windows update" este oprit.
Intr-adevar asa au stat lucrurile si pornirea serviciului s-a facut din Control
Panel apoi Administrative Tools si apoi Services, unde serviciul se afla in
starea Disabled. Serviciile sunt componente ale sistemului de operare care
ruleaza silentios oferind capabilitatile necesare. In acest caz repornind
serviciul din stadiul Disabled pe Automatic, imediat a fost posibila
downloadarea si instalarea manual a acomponentei netfrmework 3.5, care a permis
imediat si listarea etichetelor la imprimanta C.ITOHS4.
Am
dorit sa subliniem aceasta situatie a lui Windows 10 in care daca nu
functioneaza serviciul "Windows update", sistemul de operare nu
primeste upgradarile la zi si devine vulnerabil sau poate chiar instabil.
Desigur un upgrade poate sa deranjeze in momentul in care se instaleaza, pentru
ca sistemul pare ca lucreaza foarte incet, insa pe termen lung sistemul va fi
protejat si va fi functional.
13.01.2021
In
ultimele zile a fost solicitata asistenta IT de la un mare inspectorat, pentru
listarea de etichete in Sistem Furnizor, solicitare primita de la un operator
economic, pentru o samanta cu destinatia exclusiva pentru tari terte. Operatorul
economic a solicitat un format al lotului avand prefixul RO in fata numarului de
identitate al partidei, situatie similara cu cea a numarul de lot generat pentru
sistemul OCDE.
Avem
aici doua variante informatice posibile: sa utilizam numarul de identitate pe o
procedura de certificare OCCDE, insa fara finalizarea procedurii (deci fara PV
esantionare si fara certificat OCDE), sau in fata numarului de identitate al
partidei importata din BDC, sa adaugam manual prefixul RO, iar sistemul de
certificare selectat sa fie "Alte Furnizor.", si in acest ultim caz nu
se va lista nici un alt fel de document de insotire (DOCS sau Buletin).
Recomandam
ultima varianta in care numarul de lot generat sa ramana asemanator cu cel al
sistemului OCDE aplicat in Romania. Probabil ca nu trebuie acceptata cererea
operatorului economic, daca are pretentia ca numarul de lot generat sa aiba un
prefix al unei alte tari...
Hartia
utilizata pentru listare este hartia utilizata la eticheta furnizorului,
respectiv de culoare deschisa cu dungi galbene (nu de culoarea categoriei
biologice).
Trebuie
facuta aici diferenta intre "eticheta furnizor" si "eticheta
sistem furnizor". Pentru cultura mare eticheta furnizor prevazuta in
documentele normative, este obligatoriu alaturi de o eticheta oficiala. Eticheta
Sistem furnizor (cazul in speta), nu are alaturi o eticheta oficiala,
responsabilitatea din toate punctele de vedere revine furnizorului care
comercializeaza samanta numai spre tari terte.
Pentru
ca nu am mai intalnit acest tip de situatie, suntem intr-o etapa de cautare a
procedurilor informatice, cele mai potrivite. Daca sunt observatii, va rugam sa
le transmiteti.
06.01.2021
Am
intrat speram cu bine in anul 2021, si va dorim sa aveti si in acest an,
sanatate si spor la munca. La multi ani !
Reluam
in primul buletin cateva repere importante referitoare la numerele de telefon.
Ne puteti contacta pe numerele de telefon (fix:) 0258835254, mobil: 0745581383,
0771676284. Daca telefoanele mobile nu au semnal, va rugam sa sunati pe
telefonul fix.
Suntem disponibili si pe Skype cu
Electro-BVL, si pe WhatsApp, pe ambele numere de telefon mobile.
Reamintim
formatele de listare pentru etichete si toate formatele in driverul C.ITOH S4
sunt Portret:
[latime-width / inaltime-height]
Romania 101 / 65 mm
Pomi individuala 110 / 142 mm
OCDE mare 101 / 145 mm
OCDE mijlocie 110 / 72 mm
Furnizor 101 / 80 mm
Romania peisaj 72 / 110 mm
Reamintim
setarile pentru clientul de mail. setari necesare pentruy transmiterea
raportarilor:
Reluam configuratia necesara pentru a
conecta aplicatia "Live mail" la adresele @madr.ro,
si anume:
- cont itcsms.xx@madr.ro
- server POP3: mail.stsmail.ro
- server SMTP: mail.stsmail.ro
- NU se bifeaza "Login using secure
authentification".
- DA se bifeaza "My server require
authentification".
In setari Complexe (Advanced..):
- pentru POP3 se bifeaza optiunea SSL si
portul apare 995;
- pentru SMTP se bifeaza optiunea SSL si
portul TREBUIE modificat de la valoarea 25 la 465;
- se bifeaza jos optiunea "Leave a copy
of message on the server".
La
final reluam setarile pentru un cont Google care este accesat prin Live mail:
- server SMTP: smtp.gmail.com
cu SSL si portul 25
- server POP3: pop.gmail.com
cu SSL si portul 995
- Log on using clear text authentication -
selectat
- "My server rquire
authentification" - bifat
- username de forma: xxxx@gmail.com
- Contul Google trebuie sa aiba bifat:
"Less secure apps - Google Account"