back

BULETIN  I.N.C.S. 17.03.2021

-disponibil in fiecare miercuri, orele 10.00

 

Din dispozitia INCS Bucuresti,

BULETINUL VA FI LISTAT SI PREZENTAT OBLIGATORIU DIRECTORULUI EXECUTIV !!!  

 

03.03.2021

Ordinul 27/2021 privind stabilirea tarifelor pentru efectuarea testelor si controlului, certificarii, inregistrarii, supravegherii, monitorizarii si acreditarii pentru producerea, prelucrarea si/sau comercializarea semintelor si a materialului saditor, precum si a tarifelor pentru efectuarea testelor de calitate a semintelor 

16.12.2020

Acord APIA - ITCSMS (download in site)

07.10.2020

Postcontrol floarea-soarelui, triticale, secara (download zip)

06.08.2020

Rezultate postcontrol 2020 - ISTIS   (download zip)

 

8.07.2020

Lista plantelor, a produselor vegetale si a altor obiecte pentru a caror circulatie pe teritoriul Uniunii este necesar un pasaport fitosanitar ( download pdf )

 

ORDINELE MADR SUNT DISPONIBILE IN PAGINA DE LEGISLATIE

Monitorul Oficial nr. 0389 din 14.05.2020

 Ordin al ministrului agriculturii si dezvoltării rurale nr. 119 din 30.04.2020 pentru modificarea si completarea unor acte normative în domeniul calitătii semintelor si a materialului săditor

 

Ministerul Agriculturii si Dezvoltării Rurale - MADR

Ordinul nr. 7/2020 pentru modificarea Ordinului ministrului agriculturii și dezvoltării rurale nr. 772/2016 privind cerințele referitoare la etichetarea, sigilarea și ambalarea materialului de înmulțire și plantare fructifer destinat producției de fructe, care intră în domeniul de aplicare al Directivei 2008/90/CE a Consiliului din 29 septembrie 2008 privind comercializarea materialului de înmulțire și plantare fructifer destinat producției de fructe

Modificări (...)

Text publicat în M.Of. al României.

În vigoare de la 01 aprilie 2020

Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale - MADR

Ordinul nr. 8/2020 privind modificarea Ordinului ministrului agriculturii, pădurilor și dezvoltării rurale nr. 1.366/2005 pentru aprobarea Regulilor și normelor tehnice privind producerea în vederea comercializării, controlul și certificarea calității și/sau comercializarea semințelor de legume, precum și a anexelor nr. 2 și 3 la Ordinul ministrului agriculturii, pădurilor și dezvoltării rurale nr. 1.269/2005 pentru aprobarea Regulilor și normelor tehnice privind producerea, controlul calității și/sau comercializarea materialului de înmulțire și plantare legumicol, altul decât semințele

Modificări (...)

Text publicat în M.Of. al României.

În vigoare de la 01 iulie 2020

 

Rezultate postcontrol soia 2019 (download in site)

Rezultate postcontrol porumb 2019 (download in site)

Puritate biologica grau 2019 (download in site)

Puritate biologica floarea soarelui 2019 (download in site)

Puritate biologica triticale si grau durum (download in site)

 

Ordinul nr. 677/2004 privind desemnarea unui laborator pentru determinarea conținutului de tetrahydrocanabinol la soiurile de cânepă (download in site)

Postcontrol orz si orzoaica de toamna (donwload in site)

Puritate biologica cereale paioase si plante tehnice (download in site)

Postcontrol orez 2018 (download in site)

Puritate biologica soia (download in site)

 

Lista soiuri protejate (download in site)

 

Actualizare eticheta OCDE (download in site)

Va rugam trimiteti observatii si propuneri la LCCSMS.

 

 

1.Ordin   nr. 1299 din 08 August 2018 pentru modificarea anexei nr. 3 la Ordinul ministrului agriculturii si dezvoltării rurale nr. 155/2010 privind producerea in vederea comercializarii si comercializarea semintelor de plante furajere

2.Ordin   nr. 1300 din 08 August 2018pentru modificarea anexei nr. 1 la Ordinul ministrului agriculturii si dezvoltării rurale nr. 149/2010 privind comercializarea semintelor de cereale

 

Ordinul MADR nr. 1224 / 05 iulie 2018  privind completarea Ordinului ministrului agriculturii, pădurilor si dezvoltării rurale nr. 1.268/2005 pentru aprobarea Regulilor si normelor tehnice privind producerea, prelucrarea, controlul calitătii si/sau comercializarea materialului de înmultire a plantelor ornamentale

 

Rezultat postcontrol orzoaica de toamna si orz

Rezultat postcontrol mustar 2018

 

Ordine spre consultare:

Ordin corectare gramineaea

Ordin sorg 2019

 

Fise de analiza model 2018  (download in site) - pentru observatii

RAPORTARI:

        

   Programul de multiplicare 2021, la data :  

Realizarea programului de multiplicare 2020, la data :  

Certificarea finala 2020 la data:

     Raportări în baza de date  

Nota.Raportarile sa fie transmise in timp util fara intarzieri pentru a fi puse la dispozitia conducerii ministerului.

 

Electro-BVL                                                                   
Problemele ultimelor saptamani

17.03.2021   

     In ultima saptamana au fost purtate mai multe discutii telefonice pe tema certificarii loturilor de cartof. Elementul care complica foarte mult problema, il reprezinta pasaportul fitosanitar eliberat pe o durata limitata. Un alt element care creaza dificultati il reprezinta faptul ca autoritatea fitosanitara din Covasana sau Harghita nu elibereaza documente identice. In cazul documentului eliberat in Harghita, acesta face o referire la declaratia de certificare nr., iar la Covasna nu apare o astfel de referinta. Dar mai sunt si alte diferente de abordare, o suprapunere neasteptata intre parcela si lot.
      In speranta ca am inteles corect problema tehnica pentru care s-a dorit gasirea unei solutii, o sa o prezentam in continuare (un exemplu fictiv):
      - Furnizorul depune o declaratie de certificare cu loturi de cartof de cate 1000 kg (cantitatea maxima pentru un lot de samanta de cartof 50 tone), pentru 10 1oturi;
      - Pe baza declaratiei solicita de la autoritatea fitosanitara un pasaport pentru fiecare lot, pe care il primeste in doua saptamani;
      - Apoi solicita etichetele de la ITCSMS, insa in limita cantitatilor (loturilor) pe care le poate vinde;
      - Cantitatea nevanduta trebuie din nou reanalizata dupa expirarea autorizatie anterioare (caz concret: autorizatia eliberata pentru comercializare este eliberata in 12.03 si expira la 30.06.2021).
      - In acest interval de 3 luni, furnizorul tot vinde loturi sau parti de loturi, insa doreste sa ambaleze si sa eticheteze numai cantitatile care le vinde. Probabil ca elimina in acest interval de timp tuberculi care intra in putrefactie..
      Si aici a fost pusa prima intrebare: - Daca nu este posibil ca la un lot sa-i tot atribuim etichete pe parcursul celor 3 luni, care sa fie puse pe sac si vandute?
      Raspunsul nostru a fost ferm: - NU este posibil pentru ca un lot de samanta (ca si orice alta marfa) are o data de nastere, un DOCS eliberat la incheierea procedurii de certificare. In cazul de mai sus, procedura de certificare pare ca nu s-a incheiat (apar noi ambalaje, noi etichete) pe parcursul a 3 luni. Cum ar putea fi eliberat (la inceputul procedurii de certificare) un certificat DOCS pentru ambalaje care nu exista (vor aparea sau nu) in urmatoarele 3 luni si care document sa insoteasca si partile de lot ulterioare? Lotul trebuie sa fie ceva real la incheierea procedurii de certificare oficiala.
      Admitem fara nicio rezerva faptul ca dintr-un lot de cartof, pot sa ramana cantitati nevandute puse in evidenta la momentul esantionarii oficiale a lotului, iar acele cantitati ramase pot intra din nou in procedura de certificare oficiala. Problema insa o reprezinta pasaportul fitosanitar care este legat de parcela sau de numarul lot sau de numarul pozitiei in declaratia de certificare (de la judet la judet..). Autoritatea fitosanitara considera ca nu mai este necesar ca in interiorul acelor 3 luni sa reia analiza pe aceiasi samanta ramasa dintr-un lot care deja era analizat.
      Dar din punctul nostru de vedere trecerea printr-o noua declaratie de certificare va genera un nou numar de lot care insa nu se va regasi in documentele primite anterior de la autoritatea fito.
      Propunerea noastra a fost aceea de a realiza un document asumat intre ITCSMS si furnizor in care sa se faca legatura formala intre declaratia de certificare initiala si o noua declaratie de certificare pentru cantitatile ramase din lotul anterior, in care sa fie preluat pasaportul fitosanitar obtinut in urma analizei anterioare. Evident ca restul din lotul initial trebui gestionata separat ca un lot vrac identificat si prin pasaportul fitosanitar, in depozitele furnizorului.
      In acest fel prin asumarea raspunderii de catre autoritate si furnizor, se vor elibera noi etichete, un nou DOCS cu acelasi pasaport fito, obtinut de lotul initial, chiar daca noul lot va fi un lot cu un numar in continuare...

      Daca sunt observatii va rugam sa le transmiteti...