BULETIN I.N.C.S. 17.03.2021
-disponibil
in fiecare miercuri, orele 10.00
Din
dispozitia INCS Bucuresti,
BULETINUL
VA FI LISTAT SI PREZENTAT OBLIGATORIU DIRECTORULUI EXECUTIV !!!
03.03.2021
Ordinul 27/2021 privind stabilirea tarifelor pentru efectuarea testelor si controlului, certificarii, inregistrarii, supravegherii, monitorizarii si acreditarii pentru producerea, prelucrarea si/sau comercializarea semintelor si a materialului saditor, precum si a tarifelor pentru efectuarea testelor de calitate a semintelor
16.12.2020
Acord APIA - ITCSMS (download in site)
07.10.2020
Postcontrol floarea-soarelui, triticale, secara (download zip)
06.08.2020
Rezultate postcontrol 2020 - ISTIS (download zip)
8.07.2020
Lista plantelor, a produselor vegetale si a altor obiecte pentru a caror circulatie pe teritoriul Uniunii este necesar un pasaport fitosanitar ( download pdf )
ORDINELE MADR SUNT DISPONIBILE IN PAGINA DE LEGISLATIE
Monitorul Oficial nr. 0389 din 14.05.2020
Ordin al ministrului agriculturii si dezvoltării rurale nr. 119 din 30.04.2020 pentru modificarea si completarea unor acte normative în domeniul calitătii semintelor si a materialului săditor
Ministerul Agriculturii si Dezvoltării Rurale - MADR
Ordinul nr. 7/2020 pentru modificarea Ordinului ministrului agriculturii și dezvoltării rurale nr. 772/2016 privind cerințele referitoare la etichetarea, sigilarea și ambalarea materialului de înmulțire și plantare fructifer destinat producției de fructe, care intră în domeniul de aplicare al Directivei 2008/90/CE a Consiliului din 29 septembrie 2008 privind comercializarea materialului de înmulțire și plantare fructifer destinat producției de fructe
Modificări (...)
Text publicat în M.Of. al României.
În vigoare de la 01 aprilie 2020
Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale - MADR
Ordinul nr. 8/2020 privind modificarea Ordinului ministrului agriculturii, pădurilor și dezvoltării rurale nr. 1.366/2005 pentru aprobarea Regulilor și normelor tehnice privind producerea în vederea comercializării, controlul și certificarea calității și/sau comercializarea semințelor de legume, precum și a anexelor nr. 2 și 3 la Ordinul ministrului agriculturii, pădurilor și dezvoltării rurale nr. 1.269/2005 pentru aprobarea Regulilor și normelor tehnice privind producerea, controlul calității și/sau comercializarea materialului de înmulțire și plantare legumicol, altul decât semințele
Modificări (...)
Text publicat în M.Of. al României.
În vigoare de la 01 iulie 2020
Rezultate postcontrol soia 2019 (download in site)
Rezultate postcontrol porumb 2019 (download in site)
Puritate biologica grau 2019 (download in site)
Puritate biologica floarea soarelui 2019 (download in site)
Puritate biologica triticale si grau durum (download in site)
Ordinul nr. 677/2004 privind
desemnarea unui laborator pentru determinarea conținutului de
tetrahydrocanabinol la soiurile de cânepă (download in site)
Postcontrol orz si orzoaica de
toamna (donwload in site)
Puritate biologica cereale paioase si plante tehnice (download in site)
Postcontrol orez 2018 (download in site)
Puritate biologica soia (download in site)
Lista soiuri protejate (download in site)
Actualizare eticheta OCDE (download in site)
Va rugam trimiteti observatii si propuneri la LCCSMS.
1.Ordin nr.
1299 din 08 August 2018 pentru modificarea anexei nr. 3
la Ordinul ministrului agriculturii si dezvoltării rurale nr.
155/2010 privind producerea in vederea comercializarii si comercializarea
semintelor de plante furajere
2.Ordin nr. 1300 din 08 August 2018pentru modificarea anexei nr. 1 la Ordinul ministrului agriculturii si dezvoltării rurale nr. 149/2010 privind comercializarea semintelor de cereale
Ordinul MADR nr. 1224 / 05 iulie 2018 privind completarea Ordinului ministrului agriculturii, pădurilor si dezvoltării rurale nr. 1.268/2005 pentru aprobarea Regulilor si normelor tehnice privind producerea, prelucrarea, controlul calitătii si/sau comercializarea materialului de înmultire a plantelor ornamentale
Rezultat postcontrol orzoaica de toamna si orz
Rezultat postcontrol mustar 2018
Ordine spre consultare:
Ordin corectare gramineaea
Ordin sorg 2019
Fise de analiza model 2018 (download in site) - pentru observatii
RAPORTARI:
Programul
de multiplicare 2021, la data :
19.03.2021, cu transmisie la data de 19.03.2021
Realizarea
programului de multiplicare 2020, la data :
19.03.2021, cu transmisie la data de 19.03.2021
Certificarea
finala 2020 la data:
01.07.2020 - 19.03.2021, cu transmisie la data de 19.03.2021
Raportări
în baza de date
19.03.2021, cu transmisie la data de 19.03.2021
Nota.Raportarile sa fie transmise in timp util fara intarzieri pentru a fi puse la dispozitia conducerii ministerului.
Electro-BVL
Problemele ultimelor saptamani
17.03.2021
In
ultima saptamana au fost purtate mai multe discutii telefonice pe tema
certificarii loturilor de cartof. Elementul care complica foarte mult problema,
il reprezinta pasaportul fitosanitar eliberat pe o durata limitata. Un alt
element care creaza dificultati il reprezinta faptul ca autoritatea fitosanitara
din Covasana sau Harghita nu elibereaza documente identice. In cazul
documentului eliberat in Harghita, acesta face o referire la declaratia de
certificare nr., iar la Covasna nu apare o astfel de referinta. Dar mai sunt si
alte diferente de abordare, o suprapunere neasteptata intre parcela si lot.
In speranta ca am inteles corect problema
tehnica pentru care s-a dorit gasirea unei solutii, o sa o prezentam in
continuare (un exemplu fictiv):
- Furnizorul depune o declaratie de
certificare cu loturi de cartof de cate 1000 kg (cantitatea maxima pentru un lot
de samanta de cartof 50 tone), pentru 10 1oturi;
- Pe baza declaratiei solicita de la
autoritatea fitosanitara un pasaport pentru fiecare lot, pe care il primeste in
doua saptamani;
- Apoi solicita etichetele de la ITCSMS,
insa in limita cantitatilor (loturilor) pe care le poate vinde;
- Cantitatea nevanduta trebuie din nou
reanalizata dupa expirarea autorizatie anterioare (caz concret: autorizatia
eliberata pentru comercializare este eliberata in 12.03 si expira la
30.06.2021).
- In acest interval de 3 luni, furnizorul
tot vinde loturi sau parti de loturi, insa doreste sa ambaleze si sa eticheteze
numai cantitatile care le vinde. Probabil ca elimina in acest interval de timp
tuberculi care intra in putrefactie..
Si aici a fost pusa prima intrebare: - Daca
nu este posibil ca la un lot sa-i tot atribuim etichete pe parcursul celor 3
luni, care sa fie puse pe sac si vandute?
Raspunsul nostru a fost ferm: - NU este
posibil pentru ca un lot de samanta (ca si orice alta marfa) are o data de
nastere, un DOCS eliberat la incheierea procedurii de certificare. In cazul de
mai sus, procedura de certificare pare ca nu s-a incheiat (apar noi ambalaje,
noi etichete) pe parcursul a 3 luni. Cum ar putea fi eliberat (la inceputul
procedurii de certificare) un certificat DOCS pentru ambalaje care nu exista
(vor aparea sau nu) in urmatoarele 3 luni si care document sa insoteasca si
partile de lot ulterioare? Lotul trebuie sa fie ceva real la incheierea
procedurii de certificare oficiala.
Admitem fara nicio rezerva faptul ca
dintr-un lot de cartof, pot sa ramana cantitati nevandute puse in evidenta la
momentul esantionarii oficiale a lotului, iar acele cantitati ramase pot intra
din nou in procedura de certificare oficiala. Problema insa o reprezinta
pasaportul fitosanitar care este legat de parcela sau de numarul lot sau de
numarul pozitiei in declaratia de certificare (de la judet la judet..).
Autoritatea fitosanitara considera ca nu mai este necesar ca in interiorul
acelor 3 luni sa reia analiza pe aceiasi samanta ramasa dintr-un lot care deja
era analizat.
Dar din punctul nostru de vedere trecerea
printr-o noua declaratie de certificare va genera un nou numar de lot care insa
nu se va regasi in documentele primite anterior de la autoritatea fito.
Propunerea noastra a fost aceea de a realiza
un document asumat intre ITCSMS si furnizor in care sa se faca legatura formala
intre declaratia de certificare initiala si o noua declaratie de certificare
pentru cantitatile ramase din lotul anterior, in care sa fie preluat pasaportul
fitosanitar obtinut in urma analizei anterioare. Evident ca restul din lotul
initial trebui gestionata separat ca un lot vrac identificat si prin pasaportul
fitosanitar, in depozitele furnizorului.
In acest fel prin asumarea raspunderii de
catre autoritate si furnizor, se vor elibera noi etichete, un nou DOCS cu
acelasi pasaport fito, obtinut de lotul initial, chiar daca noul lot va fi un
lot cu un numar in continuare...
Daca
sunt observatii va rugam sa le transmiteti...